Podstawą samoleczenia w metodzie McKenziego są przeprosty. McKenzie opracował je jednak tylko dla pozycji leżącej i stojącej. Dla mnie dużą luką jest brak procedur wykonania przeprostu w pozycji siedzącej. Chciałbym to uzupełnić moim przeprostem w siedzeniu.

Przeprost na siedząco pomaga powrócić strukturom kręgosłupa na swoje miejsce przyczyniając się do zmniejszenia dolegliwości, na które jesteśmy narażeniu w trakcie długiego siedzenia. Poniżej szczegóły tego ćwiczenia.

Podczas wykonywania tego przeprostu na oparciu krzesła/fotela powinna znajdować się podkładka pod lędźwie.

Warunek wykonania przeprostu: oparcie krzesła/fotela nie może być zbyt wysokie ani sztywne, ponieważ uniemożliwiło by to odgięcie się do tyłu. (Wysokie i sztywne oparcie to podstawowy błąd w konstrukcji krzesła przeznaczonego do długiego siedzenia).

Opis ćwiczenia

  1. Dosunąć pośladki maksymalnie do oparcia krzesła/fotela.
  2. Założyć ręce za głowę i wyprostować się - prawidłowa, wyprostowana sylwetka (foto 1).
  3. Nabrać powietrze, zatrzymać je i na zatrzymanym powietrzu odgiąć się do tyłu – przeprost (foto 2).
  4. Pozostając w odgięciu do tyłu wypuścić powietrze - następuje niewielkie pogłębienie przeprostu.
  5. Teraz bardzo powoli powrócić do wyprostowanej, skorygowanej sylwetki.

alt

foto 1.

alt

foto 2.

 

Do góry